Informacje o kierunku
Zawód:Technik administracji
Kwalifikacje: K1 – Obsługa klienta w jednostkach administracji (EKA.01.)
Podbudowa programowa: do Szkoły przyjmowani są absolwenci szkół średnich.
Policealna Szkoła Zawodowa "Edukator" posiada uprawnienia szkoły publicznej, realizuje program MEN, symbol 334306
Cykl kształcenia
Nauka trwa 2 lata (4 semestry).
Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym, dwa razy w miesiącu w soboty i niedziele.
Nauka kończy się egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe, po którego zdaniu słuchacz otrzymuje tytuł technika administracji.
Rekrutacja
Na kierunek technik administracji, kandydat składa w sekretariacie szkoły następujące dokumenty:
- świadectwo ukończenia szkoły średniej,
- 2 zdjęcia,
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia nauki na kierunku technik administracji.
- formularz zgłoszeniowy dostępny w sekretariacie szkoły.
Charakterystyka zawodu
Do zadań absolwenta kierunku technik administracji należy: interpretacja i stosowanie przepisów prawnych z różnych dziedzin prawa, przygotowanie projektów umów, porozumień, decyzji, regulaminów, instrukcji i innych dokumentów oraz aktów, posługiwanie się wskaźnikami ekonomicznymi i metodami analizy ekonomicznej, finansowo- księgowej i dokumentacją księgową.
Technik administracji redaguje pisma, korespondencję, sprawozdania, notatki służbowe, sporządza protokoły, umowy o pracę, regulaminy pracy i wynagrodzenia. Odpowiada za prawidłowe przyjmowanie, segregowanie i klasyfikowanie informacji.
Możliwość zatrudnienia i stanowiska pracy absolwenta
Absolwenci Policealnej Szkoły Zawodowej "Edukator", po ukończeniu kierunku technik administracji, mogą być zatrudnieni w instytucjach administracyjnych i gospodarczych: urzędach wojewódzkich, rejonowych, powiatowych i gminnych, podmiotach gospodarczych, firmach ubezpieczeniowych, bankach, urzędach skarbowych. Zatrudnienie także znajdą w urzędach marszałkowskich oraz firmach i instytucjach prywatnych gdzie potrzebna jest wiedza z zakresu administracji.
Opis kształcenia
Kształcenie w zawodzie technik administracji ma na celu przygotowanie do:
- gromadzenia dokumentacji i informacji o charakterze ekonomicznym i statystycznym,
- koordynowania działalności, sporządzania sprawozdań, protokołów, opracowywania projektów aktów administracyjnych,
- prowadzenia postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej,
- prowadzenia podstawowej dokumentacji księgowej, planowania kosztów i zysków,
- gospodarowania majątkiem oraz nadzorowania innych pracowników.